Lilypie Fourth Birthday tickers

10 Haziran 2013 Pazartesi

Bebek İçin Alışveriş Listem

Herkes elbette kendi şartlarına, kendi tercih ve kararlarına göre kendi listesini yapacaktır. Ben de kendi evimizin durumuna, kendi tercihlerimize göre bir liste yaptım. Biz bebeğimizi ilk 4-6 ay kendi odamızda yatırmayı düşünüyoruz. Çünkü sürekli emzirmem gerekeceği için hem onun için hem benim için kolaylık olsun istiyoruz.
Bunun için de ilk etapta sadece bir park yatak almak yeterli olacak. Çünkü park yataklar taşınabilir, dolayısıyla gündüz de istediğim odaya taşıyıp bebeğimi orada uyutabilirim. Evimizi değiştirmeyi düşündüğümüz için de ayrı bir oda yapmayı düşünmedik. Doğumdan önce uygun bir ev bulabilseydik taşınacaktık fakat şu güne kadar uygun bir ev bulamadığımız için iş doğum sonrasındaki 4-6 aya filan kaldı. Dolayısıyla bebek odasını yeni evde yapacağız. Bu sebeple bebek odası mobilyası da almadık. Alınacakları kategorilere böldüm. Böylece listeyi yapmak kolaylaştı. Tüm bunların ışığında listemiz şöyle oldu:

A.BÜYÜK PARÇALAR
  • Park yatak (Biz Kraft'ın 504S modelini tercih ettik)
  • Yatak (Moje'nin, kılıfı yıkanabilir organik pamuklu yatağını tercih ettik)
  • Yatak için alez (Annem almış, Bebefox marka)
  • Oto koltuğu -olmazsa olmaz, hastaneden çıkarken ve sonrasında mutlaka lazım olacak- (Biz Chicco'nun Eletta modelini tercih ettik. Hem yenidoğandan 5 yaşına kadar kullanım sağlıyor 0-18 kg arası kullanım ile, hem de 5 noktalı emniyet kemeri, ters bağlanabilme gibi özellikleri var. Umarım memnun kalırız)
  • Süt pompası -çalışan anne olacağım için lazım olacak, üstelik evde de ilk günlerde bebek emmeye alışıncaya kadar lazım olma ihtimali var ve hatta birkaç aylık olduktan sonra dışarı çıkarken yine sütü sağıp evdekilere bırakabilmek için lazım olabilir- (Medela'nın elektrikli modeli ile Avent'inki arasında kalmıştım, bir arkadaşım kendi Medela'sını bana vermeyi teklif etti sağolsun, bunu satınalmak zorunda kalmadım)
  • Sling -puset yerine ilk etapta sling tercih ettim, çünkü hem taşıması daha kolay olacak hem de heryere araba ile gideceğimizden puset gerekmeyebilir- (Naturna Baby'nin babysling sitesindeki Yaz slingi/Duş slingi denilen modeli tercih ettim. Aslında wrap sling'ler bebek için daha güzel ama yazın ortasında doğuracağım için bebekte isilik olmasın, terlemesin diye bu modeli tercih ettim, memnun kalırsam kış için wrap sling'lerden deneyebilirim)
  • Sırt çantası -bebek bakım çantası dedikleri süslü ve tek saplı olan çantalar tek omuza takıldığı için bana pratik gelmiyor, onun yerine öğrenciliğimizden beri kullandığımız sırt çantalarından almaya karar verdim ki bebeği taşırken çantayı çift omuz sırtımda taşıyıp kendime kolaylık sağlamayı düşünüyorum- (Henüz almadım ama spor çantası kadar büyük birşey almayacağım, omuz askıları geniş ve süngerli olup omuzlarımı kesmeyecek bir modeli alıp geçeceğim)
  • Dolap niyetine şifonyer (Ikea'dan 4 çekmeceli büyük beyaz bir şifonyer aldık, çekmeceleri büyük ve derin olduğu için iş görecek, üstelik %25 indirimdeydi)
  • Bebek telsizi (Bunu ablam getireceği için satın almadım)
B. KÜÇÜK PARÇALAR
  • Küvet, file, maşrapa, kova
  • Yenidoğan ağızlıklı biberon -ilk etapta 1 adet, sadece önlem olarak aldık- (Avent tercih ettim)
  • Silikon emzik -ilk etapta 2 adet sadece önlem için, bulunsun diye aldık- (Avent tercih ettim)
  • Bebek şampuanı, sabunu, losyonu ve kremi (Sebamed tercih ettim, antialerjik olması sebebiyle)
  • Bebek deterjanı (Belli bir tercihim yoktu, mağazada Dalin'in sıvı deterjanı varmış, onu aldım)
  • Islak mendil (Şu kimyasal içeren bildiğim ıslak mendillerden almadım, sadece ıslatılmış hazır pamuklardan aldım. Normalde evde de kaynamış soğutulmuş su kullanarak kendim pamukla temizlik yapabilirim ama hastanede ve eve ilk geldiğimde kolaylık olsun diye aldım)
  • Tarak, fırça, tırnak makası (Chicco tercih ettim, Chicco'nun tarağı gerçek at kılından olduğu için hem daha yumuşak hem de konak olşumunu engelliyormuş)
  • Burun aspiratörü (Chicco)
  • Kulaktan ateş ölçer (Chicco)
  • Yatak için cibinlik -yaz mevsimi, üstelik evimizin pencerelerinin baktığı arka bahçesinde bulunan meyve ağaçları sebebiyle sivrisinek çok oluyor maalesef, mutlaka almamız lazım.-
  • Araç camı gölgeliği -arabada giderken bebeğimizi güneş rahatsız etmesin diye almamız lazım-
  • Bebeğe özel kirli sepeti -ne de olsa kıyafetleri ayrı yıkanacak-
  • Yatarken yan yatmasını sağlayacak sırt destek yastığı-süngeri
  • CD çalar -uyuturken dinletmek üzere aldığımız klasik müzik CD'leri için-
  • Klasik müzik CD'leri
C. KIYAFETLER-TEKSTİL ÜRÜNLERİ
  • Hastane çıkışı setleri (2 adet. Önemli olan şapkalı, uzun kollu ve ayakları kapalı alt içermesi. Çünkü bebekler ilk doğduklarında vücutları kendi ısısını kontrol edemezmiş ve dolayısıyla üşürlermiş. Sadece ilk 24 saat. Sonra mevsime uygun şekilde giydirilebilirmiş. Bu durumda ben eve çıkmamızdan itibaren kısa kollu veya kolsuz alttan çıtçıtlı badiler giydirebilirim, bacakları çıplak bırakacak şekilde. Yoksa sıcaktan pişebilir yavrucak)
  • Banyo havluları (2 adet)
  • Nevresim takımı (2 adet)
  • Pamuklu battaniye (penye, en az 2 adet)
  • Bol bol alttan çıtçıtlı body (sık sık kirleteceği için bol olmasında fayda var)
  • Ağız-göz silmek için küçük tülbent parçalar ve küçük havlular
  • Eldivenler, çoraplar

Hastane odası için süsleme ve bebek şekeri malzemelerini başka bir yazıda aktaracağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder