Lilypie Fourth Birthday tickers

27 Nisan 2014 Pazar

Bababababaaaaa!

Ege neredeyse bir aylık olduğundan beri anne diyor. Haa, bunu bilinçli yapmadığının farkındayım, tecrübeli anneler gülmesin lütfen :) Ama diyor işte. Ağlarken, oynarken, canı sıkıldığında bağırırken... "ınneeaaa" diye bağırıyor. Bazen de bayağı belirgin bir şekilde "annaeeaaaa" diye bağırıyor. Bana hitaben söylemiyor evet, o onun için bir nida sözcüğü ama olsun, insanın yine de hoşuna gidiyor.

Meğer babası da aylardır bunu kıskanır dururmuş. Yeni anladık. O "anne diyor bu oğlan" dedikçe ben "hayır canım bilinçli demiyor ya, daha çok küçük, sadece öyle bağırıyor desem de, o yine de içten içten bozulurmuş meğer, neden baba demiyor diye.
 
Ege son zamanlarda en çok "bıff" diyor konuştuğunda, ben de geçen gün "oğlum bıff değil baa baaaa diyceksin" diye birkaç kez tekrarlamıştım. Nerden bileyim bu kadar çabuk öğreneceğini! Meğer 9 aylık filan demeyecekmişiz, onlar herşeyi anlıyorlar ve çok çabuk öğreniyorlarmış. Ege'nin ağzından birkaç gündür "babababaaaabababa" eksik olmuyor! :) 25 Nisan cuma günü ilk olarak babababa dedi! Tabii ki bunu da babasına hitaben ve bilinçli olarak demiyor, sadece böyle bir ses çıkarmayı öğrendi hepsi bu. Ama bizimkinin keyiften ağzı kulaklarında! Hele de ilk deyişi, babasıyla her zamanki akşam yürüyüşlerinden birinde, bir pastanenin içindeyken olmuş ve içerdeki herkes duymuş, Allaah, baba keyiften mest olmuş!
 
Fotoğraf da, küçük kitap kurdumuzun, ilk kitap fuarından. Babasıyla kitap seçmecede! :)

4 yorum:

  1. :)))) Hem güldüm hem duygulandım. Güldüm, çünkü Türkiye'den annemler ne zaman gelse bak anne dedi, bak baba dedi bak dede diyor, başlıyorlar.. Onlara göre, normalde hiç Türkçe duymamış bebek Maya 10 kelime falan konuşuyor! Hatta bir dedeeeeğ diyişi var, babam hayran. Derken.. Geçen gün bilgisayar açıktı ve annemle babamın fotoğraflarına bakarken bizim kız ekranı eliyle işaret edip dedeeeeeğ demez mi, meğerse diyormuş yahu. Bi dikkat etsene belki babaaaa da böyle olmasın (ilk kelimesi anne ya da mami olmadığı için biz de kafa kafaya verip ağlaşalım kardeşim..)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok, yorumunu okuduğumdan beri dikkat ediyorum, valla öyle bilinçli demiyor. Kitabına ya da bana bakarak babbbaaabaaa diyip gülüyor, çok şey başarmış da alkış beklermiş gibi :))

      Sil
  2. yaa bilinçli anne desinler artık! arin de diyo "annneeeeaa" diyo böle! :) dün de baba dedi! çok komikti halimiz! "baba dedi duydun mu?!" diye bağrıştık resmen! ne zaman bilinçli dicekler acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen 2 yaşından önce demezler. Hiç öyle bir beklentim yok baştan kabul ettim 2 yaşından önce kelime duymayacağımı. Ha duyarsam süper bir süpriz olur :)

      Sil