Lilypie Fourth Birthday tickers

22 Eylül 2013 Pazar

Dolar dolar taşar bu bezler!

Ege doğmadan önce hangi bezi kullanayım diye internetten kısa bir araştırma yapmıştım. Prima nedense hep en iyi diye bilinir ve benim de bir önyargı olarak aklımda hep bu marka vardı. Diğerleri sonradan çıktı ya, ondan herhalde. Yine de annelerin yorum yazdığı sitelere girip bir baktım. Gerçekten de çoğunluk Prima'dan oldukça memnun olduğunu söylüyordu. Diğer bezler için ise birkaç annenin "pişik yaptı" yorumunu okuyunca başka bez denemek istemedim. Aslında kendim için kullanacağım bir şey olsa mutlaka denemek isterim. Çünkü yeni şeyler denemeyi seviyorum, hiç tahmin etmediğiniz marka ya da mağazalardan çok güzel şeyler çıkabiliyor. Sonuç kötü bile olsa boşver deyip geçebiliyorum. Ama konu bebeğim olunca "aman bi deneyim, n'oolucak ki" diyemiyorum, illa ki herşeyin en iyisi olsun istiyorum, her anne gibi.
 
Fakat Prima için de olumsuz bir yorum okumuştum (birkaç değişik sitede, değişik annelerden). O da Prima'da bebek kaka yaptığı zaman bezin arka kısmından taşırdığı idi. Yani kaka bebeklerin belinden çıkıyordu. Ben yine de Prima aldım ve şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadık, gayet memnunum. Pişik sorunumuz da olmadı çok şükür. Ama iki kez kakanın belden adeta "fışkırması" sorunu yaşadık biz de. Daha önce okuduğum için şaşırmadım ama hatanın da kullanıcıda olduğunu anladım.
 
Bence hata şöyle bizde, 2 numara bez kullanıyorduk, pakette 3-6 kg diyor. Biz de bezleri toplu aldığımız için elimizde 2 numara bezden bayağı vardı o yüzden 4-9 kg'da kullanılan 3 numaraya henüz geçmemiştik. Ege'nin 5,9 kg olduğunu öğrendiğimiz gün (2.ay aşılarının yapıldığı gün, sağlık ocağında) 3 numara beze geçmenin vakti geldiğini düşündüm ama 4-5 günlük daha 2 numara bezimiz kalmıştı onları da bitirip öyle geçelim diye düşündüm. Zaten bezin Ege'ye küçük geldiği, fiziksel olarak da görülüyordu. İşte o akşam, babasının kucağında oturup her zamanki gibi kakasını yaparken belinden taştı. Hadi temizle, gül eğlen, bebekle ve babayla dalga geç filan, öyle geçti. Ama bugün yine taştı, hatta fışkırdı diyebilirim çünkü bu sefer benim üstümü de batırdı. Yani anladım ki bebeğin kilosuna uygun bez kullanmazsanız kaka taşar! Hatta çiş de taşar (1 numara kullanırken çiş de taşmıştı kenarlardan).
 
Şimdi 3 numaraya geçeceğim. Umarım en azından 8 kg olana kadar herhangi bir taşma beklemiyorum. Eğer taşma yaşamazsak, Prima'yı her türlü gözüm kapalı tavsiye ederim diyebilirim. Haa, diğer markaları denememişsin ki diyebilirsiniz, ama 1 koca paket alıp, "mecburen paket bitene kadar kullanayım bari" diyerek bebeğin poposunda pişik olması riskini göze almak istemiyorum. Olmaz olmaz da, paketin son bezinde oluverir. O yüzden şimdilik tercihim, aynen Prima'ya devam etmek.
 
Diğer bezlerle ilgili deneyimi olan annelerden yorum almak beni çok mutlu eder.
 
Bol kakalı ama taşmasız günler! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder