Lilypie Fourth Birthday tickers

26 Ağustos 2015 Çarşamba

Ege'nin 2 Yaş Günlüğü - 5., 6. ve 7. Gün

Beşinci, altıncı ve yedinci günlerde herşey bir kaostan ibaretti. Çünkü eve yatılı misafir geldi ve hepimizin düzeni altüst oldu!

Misafir aile, Ege'nin ablasından 2 yaş küçük bir oğlan ve 3 yaş küçük bir kız çocuğu olan bir aile idi. Evde 3 tane 9-12 yaş aralığında kuduran çocuk içerisinde, ben Ege'nin krize girmemesini sağlamak için parçalandım diyebilirim. Onun huzuru benim için elbette her şeyden önemli. O yüzden yok evi toplayacağım, yok ikram hazırlayacağım, yok efendim tüm İzmir'i karış karış gezdireceğim diye bir düşüncem olmadı açıkçası. Bebekli eve gelen umduğunu değil bulduğunu yer :) Ayıplayan olur mu? Olursa da umurumda değil, benim önceliğim elbetteki çocuğum. Ege biraz daha büyüyüp en azından misafir ne demek, misafir gelince nasıl davranılır, düzen nasıl bozulabilir, ne zaman eski düzene dönülebilir, evin kuralları nelerdir ve misafir gelse dahi neden nasıl bozulmamalıdır vesaire gibi konuları anlayabildikten sonra, elbette önceliğim, o kısıtlı süre için misafirlerimde olacaktır. Şu an için değil.

Bu üç gün boyunca Ege öğlen uykusunu tam alamadı çünkü hep az uyudu. Gönlünce açık havada oynayamadı çünkü parka gidemedik. Sadece pusetiyle dolaştı ve temiz deniz havası alabildi. Vapurla karşıya geçtik falan, vapurun içinde biraz koşmaya fırsat bulabildi yavrucuğum. Zavallım, yer bulunca deli danalar gibi koşmaya ve enerjisini atmaya çalışırken, (ve vapurdaki hiç kimseye de gram zararı dokunmazken!) kadının teki, benim de duyabileceğim şekilde (ki bence amacı bana duyurmaktı zaten) arkadaşına "ayyy ne yaramaz çocuuuk" dedi! Evet, böyle bir cürette bulundu valla. Hem de ben sinirliyken ve sinirimi hiçbir yerden çıkartamamışken! Eh şimşeklerimi üzerine çekmeyi haketti n'apalım :)  "Herkes kendine baksın, kimsenin işi benim çocuğum değil, benim çocuğum yaramaz da değil, kimseye bir zararı yok"dan başladım artık kimbilir neyle devam ettim bilmiyorum. Ama kadın çenesini kapattı, tek bir laf dahi edemedi. Muhtemelen yüz kaplan gücünde ve epey sinirli bir anneyle karşılaştığından, biraz tırsmıştır! :)))

Bu sürede, mecbur olduğumuz için yaptığımız bazı geziler sırasında Ege'yi krize sokmamak için birkaç kez istediği zamanlarda tabletini verdim ve oyun oynamasına ses çıkarmadım. Misafirler gidince eski düzenimize dönecektik ve herşey daha güzel olacaktı nasıl olsa, o yüzden zorlamadım. Geçici zamanlar için çocukları çok zorlamamak lazım diye düşünüyorum ;)


5 yorum:

  1. Ne yalan söyleyeyim, yıldandan korkmam misafirden korktuğum kadar...:)(yani çocuklar henüz küçükken geçerli bu)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen canım :))))
      Kendimi doğru anlatabilmisim sanırım. Bebekli eve 3 gün yatılı misafir olmaz ki be yaaa! :)

      Sil
  2. en zorlandığım konulardan biri 2 yaş sendromlu bir bebe ile misafir agırlamak yatılıyı düşünemiyorum bile :)

    YanıtlaSil
  3. En doğru cümle: geçici zamanlar icin cok zorlamamak lazım bebeleri :)))

    YanıtlaSil