Lilypie Fourth Birthday tickers

1 Kasım 2013 Cuma

3,5 Aylık bebekli hayatımda en çok / en az kullandığım ürünler

Bebek alışverişi listemde olan ve satınaldığım ürünlerden, bu süreç boyunca kullanmadığım bir ürün olmadı sanırım. Çok detaylı düşünmüş, bebekler için üretilen, yeni annelere cazip gelen ıvır zıvır ne varsa almamaya, sadece gerçekten kullanabileceklerimi satın almaya dikkat etmiştim. Eksikliğini hissettiğim bir şey de olmadı açıkçası. Demek ki doğru bir liste yapmışım. :)

Önce en çok kullandıklarımı sıralayım:
  • Sling
Kullanacağımı biliyordum, sling mantığı çok hoşuma gitmişti. Ama bu kadar çok kullanacağımı düşünemezdim.  İyi ki 2 farklı çeşidine de sahibiz (halka sling'i ben almıştım, wrap sling'imizi de ablam hediye getirmiş). Her ikisi de son derece kullanışlı ve farklı zamanlarda farklı yerlerde çok işimize yaradı. Özellikle ilk 2 ayda tek omuzdan asmalı halka slingi kullandım. Ege içine çok rahat yatıyordu hatta içinde uyuyordu. Emzirdiğimi bile bilirim, taşıma pozisyonu itibariyle çok uygun. Wrap sling'i ise 3 aylık olduktan sonra kullanmaya başladım (öncesinde bebeğin omurgasına zarar verebilirmiş çünkü), bu kadar rahat başka bir taşıma şekli olamaz! Sanki bebeğinizi kucağınıza almış da ona sarılmışsınız gibi taşıyabiliyorsunuz. Ağırlık her 2 omuza ve bele eşit derecede dağıldığı için size taşıması daha kolay oluyor, hem de bebek bu şekilde sıkıca sarıldığı için, anne kokusunu ve kalbinin atışını da yanıbaşında duyduğu için içinde uyuyakalıyor. Ben gündüzleri Ege uyumadığı çoğu zaman hemen sling'e geçirip parka iniyorum. Biraz yürümek, temiz hava hem bana iyi geliyor hem de Ege hemen uykuya dalıyor. Kesinlikle tavsiye edeceğim bir ürün.
  • Emzirme örtüsü
Akşamları fazla bir program yapmıyoruz açıkçası. Ege'nin güzel uyuyabilmesi için oluşturduğumuz uyku rutinine göre en geç 19.00'da evde olmamız, 19.30'da banyosunu yaptırmamız ve hemen akabinde emzirmem ve uyutmam gerekiyor çünkü. Ama saat 19.00'a kadar eşimle birlikte her fırsat bulduğumuzda geziyoruz, yürüyüşlere çıkıyoruz, yemeğe dışarı çıkıyoruz, restoranlara gidiyoruz (hepsinde de Ege sling'inde benim ya da babasının kucağında oluyor). Tüm bu zaman içinde gün boyu en geç 2 saatte bir emmek istediği için ve ben her yerde emzirecek oda arayışına girmediğim için (girsem de bulamayacağımı hepimiz biliyoruz, değil mi?), ayrıca arkadaş sohbetlerinden veya oturduğumuz cafe'de masadan uzak kalmamak için, neredeysem orada hemencecik emziriyorum Ege'yi. Nasıl mı? Bu süper emzirme örtüsü sayesinde! Hemen çantamdan çıkarıp geçiriyorum boynuma, Ege'de sağolsun, memeyi buldu mu hiç umursamaz üzerinde örtü mü var ne var, yumar gözünü emer. O yüzden çok rahat ediyorum bu örtüyle arabada, restoranda, parkta, her yerde emzirebiliyorum. Kesinlikle tavsiye ederim.
  • Süt pompası
Listemi yazarken, bir arkadaşımın kendi Medela'sını bana vermeyi teklif ettiğini yazmışım ama o arkadaşım biraz tembel çıktı, birkaç kez hatırlatmama rağmen getirmeyi hep unuttu. Ben doğuma gittiğimde bir pompam yoktu. Ben de hemen işe yarayacağını düşünemedim açıkçası. "Nasıl olsa işe başlayınca lazım olacak, o zamana kadar kullanmam ki" diyordum. Hataymış! İlk günlerde sütüm çok gelmeyince, doktorum hemen pompa edinmemi ve bebeğin öğün aralarında da sağmamı söyledi. İlk günlerinde bebekler sürekli uyuyor çünkü, bazen 3 saat sürekli uyuyordu Ege. Bir de öğrendiğim kadarıyla sarılık olan bebekler çok uyurmuş, karınları acıkınca bile uyanmayacak kadar hem de! Eğer sizin bebeğiniz de öyle olursa (ki bunu gebeyken bilemezsiniz tabii), 5-6 saat kesintisiz uyuyan bebeğinizi uyandırıp emzirmeniz gerekecek ve bebek bir de sarılıkken çok kuvvetli ememeyebilir. İşte böyle zamanlar için, her 2 öğün arasında mutlaka sağım yaparsanız, sütünüzü artırmakta işe yarayabilir. Ayrıca sonrasında yaşadığım, memede süt tıkanmaları için de pompa çok işime yaradı (her ne kadar esasen bebek emerek tıkanıklığı açıyor olsa da, 2-3 saat uyumadan sürekli olarak bebeğe zorla emdiremezsiniz, bebek bir yerde uyur veya sıkılır ağlar. O zaman pompa ile sağacaksınız mecbur.) Bir de Ege'nin gece uyuduğu zamanlarda da sağıyorum ki, derin dondurucuda biriktirebileyim, ben yokken mama almasın, anne sütü içebilsin diye. İşe başlayınca stoklu başlamam işime yarayacaktır. O yüzden doğumdan önce güzel bir pompa edinilmesini de tavsiye ediyorum. Ben Philips Avent'in tekli elektrikli pompasını kullanıyorum. Şimdiye kadar bir sorun yaşamadım, memnunum. Ayrıca gerektiğinde pilli ve manuel olarak da kullanılabiliyor.
 
En az kullandıklarım ise şöyle. Ama yine de keşke almasaymışım demiyorum çünkü bu sefer de "olsaydı acaba kullanır mıydım?" diye içimde şüphe olurdu. Neyse...
  • Emzik
Her bebeğin huyu farklı. Emzik vermek ya da vermemek, biz annelerin kararı olamıyor(muş!). Ben emzik vermek isterdim doğrusu Ege'ye, uyumasını vs kolaylaştıracağını düşünüyordum. Ama Ege her ne kadar ilk birkaç seferde emzik emdiyse de sonrasında asla kabul etmedi ve her seferinde (zorlasam bile) tükürdü. Dolayısıyla evdeki 3 emziğimiz şu an boşta.
  • Burun aspiratörü
Bunu kullanmaya uğraştım açıkçası. Vallahi de billahi de uğraştım. Ama yok, beceremedim. Bu şey kesinlikle burun akıntılarını almayı, tıkalı burnu açmayı sağlamıyor. Ben önce serum fizyolojik damlatıp yumuşatıyorum. Sonra da bir kağıt peçetenin ucunu kıvırarak burun temizliği yapıyorum. Bu şekilde daha başarılı oldum açıkçası.

İşte böyle. Onun dışında aldığım tüm ürünleri yeri geldikçe kullanıyorum ve hepsi de son derece kullanışlı ürünler. Listesini henüz tamamlamamış gebelere tavsiye edebilirim.

2 yorum:

  1. pelincim, burun aspiratörünü Cemrede kullanmamıştım,ihtiyaç olmamıştı. ama Deniz de çok işime yaradı. otribebe marka , kullanıcının nefesi ile içine çekebileceği bir alet var. böylesini ilk defa gördüm. hatta şu an cemrenin burnunu temizlemek için bile kullanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm bendeki chicco burun aspiratörü manuel bişey. Hoşuma gitmedi. Peçeteyle alabiliyorum ben, babası da suyla temizlemeyi başarmış, sümkürtür gibi yapmış. Ama hasta filan olsa lazım olur tabii, bu aklımda olsun benim. Sağol arkadaşım :)

      Sil