Lilypie Fourth Birthday tickers

11 Mayıs 2013 Cumartesi

Acıkınca Arıza Çıkarırım (Babasının Oğlu)


Acıkınca arıza çıkaran bir oğlum var. Evet evet, daha şimdiden. Azıcık acıksın, 2 saat birşey yemeyim mesela, hemen yukarı doğru (özellikle midemin olduğu tarafa) tekmeler savuruveriyor. "Anneeeaaa, ben acıktııım annamıyomusuuuuun?"  Böyle zamanlarda acilen doyurulması gerek küçük beyefendinin! Eğer yemek saatiyse yemek yiyorum eğer ara öğün saatiyse meyve veya ceviz, fındık, kuru kayısı gibi çerezler yiyorum veya süt içiyorum. Hepsine de bayılıyor oğlum. Ama özellikle meyve yediğim zaman çok hoşuna gidiyor, coşuyor resmen. Hele de ekşimsi meyveler yersem ne taklalar atıyor, göbişimden rahatlıkla izleyebiliyoruz. Elma, muz, yenidünya bayıldığı meyveler. Eskiden ben pek elma yemezdim. Meyveyi her zaman severim ama elma kırk yıl yemesem aramayacağım bir meyveydi. Hamilelikten sonra her akşam elma yemezsem yatamıyorum. Oğluş da her elmadan sonra sevinç çığlıklarıyla beni destekliyor :)

17-18.haftalar civarında henüz oğlumun hareketlerini hissedemezken herkes "tatlı, çikolata veya dondurma ye, o zaman hemen kıpırdanır hissedersin" diyordu. Üstelik internetteki bilgiler de aynı şeyi söylüyordu, doktorlar dahil. Ama bizim oğluş kesinlikle tatlıya yüz vermedi. Gerçi ben de öyle ağır tatlı veya çikolata yiyemiyordum o zamanlar (hala pek yiyemiyorum ya!), midem bulanıyordu. Fakat dondurma yiyebiliyordum. Dondurmayı lüpletip uzanıp beyefendimizin hareketlenmesini bekliyordum ama hayır, hiç kıpırdamıyordu. Hala dondurma veya tatlı yediğimde kıpırdamaz, tepki vermez. Tepki verdiği tek tatlı şey muz! :) İnşallah doğunca ve büyüyünce de böyle devam eder. En sevdiği tatlılar her zaman meyveler ve sağlıklı yiyecekler olur. Bunun için elimden geleni yapacağım. Onu çikolata, şeker ve benzeri zararlılardan korumayı çok istiyorum.

Bir de bugün okuduğum bir yazıya göre, annesi alerjik olan bebekler alerjiye daha yatkın olurmuş. Ve bebeklerin alerjiye yatkınlığı da anne karnında başlarmış. Bilin bakalım nasıl? Evet, fast food türü zararlı yiyecekler ve şeker ile! O yüzden alerjik anne adayları, henüz gebelik sırasında aldıkları gıdalara dikkat etmelilermiş. Ben zaten dikkat ediyorum, hem hamile olduğum için, bebeğimi iyi beslemek adına, hem de kendim için. Hamilelikten önce de sağlıklı beslenmeye çalışan, buna dikkat eden biriydim, e zaten alerji hastasıyım, bir de genetik olarak tansiyon-kolesterol-kalp hastalıklarına yatkın olma ihtimalim var. Böyle davranmak beni rahatlatıyordu. Böylece ne kadar doğru birşey yaptığımı anlamış oldum. Umarım oğlum benim gibi alerjik olmaz, benim çektiğim gibi sıkıntı çekmez. Çok dua ediyorum bunun için. Tabii ki eğer olacağı varsa olur bunun nüne geçemeyiz ama eğer ben beslenmeme dikkat edersem, en azından ilerde suçluluk duygusuna girmemiş olurum. "Acaba dikkat etseydim engelleyebilir miydim?" demem.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder