Lilypie Fourth Birthday tickers

26 Haziran 2014 Perşembe

Bebeklerin sosyalleşmesi sorunsalı

Ege genel itibariyle pozitif mizaçlı bir bebek. Sosyal olmayı seviyor gibi görünüyor. Evden dışarı çıkmayı, sokaklarda dolaşmayı, markette, parklarda gördüğü insanlarla iletişime geçmeyi, gördüğü bebeklere dokunmayı falan çok seviyor.

Ben de Ege'yi daha çok sosyal ortamlara sokmak, gelişimine katkıda bulunmak istiyorum. Ama maalesef çevremde pek de öyle bebekli arkadaşım yok (sadece bir tane var, kızı Deniz, onlar da çok uzakta oturuyor, "hadi iş çıkışı parkta buluşalım, bebeleri kaynaştıralım" gibi planlarımız olamıyor.)
 
Bu amaçlar için oyun grupları olduğunu eskiden beri biliyorum ama onların da 2 yaştan sonrası için olduğunu sandığımdan şimdiye kadar hiç araştırmamıştım. Sevgili göbekdaş arkadaşlarım (blogcuanne'de eşzamanlı günlükler tuttuğumuz canım arkadaşlarım) bunun öyle olmadığını, haftada 1 saatliğine 11 aylık bebekle de gidebileceğim yerler olduğunu söylediler. Ama bu sefer de, İzmir'de yazlık sezonu açıldığı için haftasonları kimseyi bulamayacağımı, kaldı ki bizim de haftasonları yazlığa gideceğimizi düşündüğümden (e haftaiçi de ben eve 7'de geliyorum zaten) bu düşünce suya düştü.
 
Kaldık mı biz bize? İnternet anneleri, çeşitli şehirlerde buluşup görüşüyor, kaynaşıyorlar. Şimdi izmiranneleri de buluşmalarına başladı. Umudum, Ege'nin yaş grubunda bebekleri olan annelerle en kısa zamanda tanışmak, kaynaşmak ve bebeleri de kaynaştırmak. Ege'nin duygusal ve zihinsel gelişimine çok katkısı olacağına inanıyorum yaşıtı bebeklerle kaynaşmasının.
 
İzmir'li anneler, çağrım size! Biliyorum çoğunuz Çeşme'dir Foça'dır bilumum yazlık mekanlardasınız. Ama bence uygun bir haftasonu ayarlayabilir, bebeklerimizi kaynaştırabiliriz. Yorumlarınızı, fikirlerinizi bekliyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder