6 Haziran 2014 Cuma

Ege’nin 9. ve 10. Ay beslenmesi

Dokuzuncu ayda Ege’nin beslenmesine yeni bir şey ilave olmamakla birlikte, onuncu ayda ilavelerimiz oldu. Doktorumuzdan onay geldiği halde kefiri dokuzuncu ayda bir türlü veremedim. Benim tembelliğim. Bir türlü mayalayamadım falan filan. Neyse onuncu ayda başladık.
Doktorumuza, kefiri “bağışıklık güçlendirdiği için vermek istediğimi, bir sakıncası olup olmadığını” sorduğumda, “kefir bağışıklık güçlendirmez, sadece sindirim sistemi için iyi, uygun bir üründür, verirseniz iyi olur vermezseniz bağışıklıkla hastalıkla alakası yok, siz bilirsiniz” dedi. Şaşırdım açıkçası, kefiri hep hastalık önler, bağışıklığı güçlendirir falan diye biliriz oysa. Peki bağışıklığı güçlendiren şey neymiş? İlik! Evet, ilikli kemik kaynatıp suyunu verecekmişiz bağışıklık için. Arada yapıyorum zaten ama her zaman değil. Gerçekten kaynatınca kokusuna eşim de ben de dayanamıyoruz evden gitmiyor o ağır koku :( Aslında yine de yapmam lazım, koku falan demeden.

Neyse, kefiri onuncu ayda vermeye başladık. Günde bir çay bardağı kadar içiyor. Yoğurdu sevdiği için bunu da severek içiyor şimdilik. İnşallah değişmez :) Ek gıdaya başladığından beri, kabız olmasa da kaka yapmakta zorlanıyordu. Kayısı veriyordum ama o da normale döndürmedi, sadece azcık rahatlattı. Ama kefir içmeye başladığından beri kakası normale döndü. Bağırsak florasını düzenliyormuş kefir, o yüzden kabız bebeği olanlara tavsiye ederim.  

Onuncu ayda menümüze balık da eklendi. Deniz balıklarını (çiftlik balığı kesinlikle önerilmiyor) ızgara veya buğulama olarak yemeye başladı Ege. Ayrıca balık çorbası da yapıyorum. Tarifler ayrıca gelecek.  

Kırmızı sebze meyveler 1 yaşından önce alerjik olabileceği için önerilmiyor. Ama ben geçenlerde taze fasulye yemeğine az domates kattım, bir şey olmadı. Ara ara yemeklerine çok çok az miktarda domates katıyorum. Bir de sadece denemesi için biraz çilek ve karadut koydum önüne. Aldı eline, inceledi inceledi, tattı biraz. Ama ekşi geldi sanırım fazla yemedi. Ama her yerini kırmızı yapmayı becerdi, kıyafetlerinden kulağına, ayak parmaklarından saçına kadar :) 12 ayını tamamlayınca yine veririm, belki o zaman sever.

Ege kendi kendine yemeyi çok seviyor. Eline yiyebileceği türden yiyecekleri verdiğimizde dakikalarca onu yemek için uğraşıyor, hiç sıkılmadan o yiyecekle oyalanabiliyor. Geçenlerde halasına gittik ve balık sofrasında illa ki bizim yediğimiz kalamara sarktı. Ne yapsam olmadı, mecburen verdim eline bir kalamar, çiğneyip yutamadı ama dakikalarca kemirdi durdu :) Umarım büyüyünce de aynen böyle devam eder.

2 yorum:

  1. ya ben eline yemek vermeye korkuyorum ya boğazına kaçarsa diye..hani büyük parça koparırsa falan..ancak fileyle veriyorum onu da arin sevmiyo..piüff..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de korkuyorum ben de. Ama koparıp boğazını tıkayamayacak şeyler vermeye çalışıyorum. Ekmeği falan ıslatıyor ya zaten onu yutması kolay oluyor, onun gibi..

      Sil