Lilypie Fourth Birthday tickers

29 Eylül 2014 Pazartesi

Oral dönem ne zaman bitecek?

Bebeklerin ilk yaşında oral dönemde olduklarını ve bu dönemde herşeyi ağızlarıyla tanımaya çalıştıklarını hepimiz biliyoruz. Ayrıca bir de emme içgüdüleri var. Bu sebeple önce anne memesi/biberon/emzik olmak üzere, keşfetmelerini takiben elleri, ayakları ve sonra da oyuncaklarını ağızlarına götürüyorlar.

Bunun için çeşitli oyuncaklar (diş kaşıma oyuncağı diye geçiyor) alıyoruz veya emziklerini veriyoruz (kimimiz). İlk başlarda yönetmek kolay oluyor çünkü biz ne verirsek onu götürüyorlar ağızlarına. Kendi iradeleri ile en fazla kıyafetlerini çekiştirip ağızlarına alıyorlar. Sonrası daha zor. Emeklemeye başladıklarından itibaren iş sizin kontrolünüzden çıkıyor.
 
Ben Ege'ye emzik alıştırmayı kendim seçtim. Çünkü 6 aylıkken işe başlayacaktım ve beni emmeden uyuyamayan bir bebeğim vardı. Emerek rahatlıyor ve ancak o şekilde uykuya geçebiliyordu. O yüzden ben yokken emzik emerse daha rahat eder diye düşündüm.
 
Sonra büyüdü ve emeklemeye başladı. Kabus da o zaman başladı :) Çünkü emeklerken sürekli yanında olmamıza rağmen, bir saniyelik boşluğumuzda bile bulduğu her şeyi ama HER ŞEYİ ağzına atıverdi. Hatta bir keresinde (hiç olmazdı aslında, eve 1 kere girmiş, onu da yakalamış!) canlı hamamböceğini yakalamış ve ağzına atmış! Babası varmış yanında, "ben bir oyuncağını attı ağzına sandım, boğazına kaçacak diye bir hışım ağzından çıkardım, böcek kaçarak uzaklaşmaya çalıştı" dedi. Ben mahvoldum tabii ama yapacak birşey yok :) Allahtan üzücü bir hadise yaşanmadı, ateş, hastalık vs gibi. Ege farkında değil tabii nasıl mide bulandırıcı bir iş yaptığının. Büyüyünce buradan okur, güleriz :) Nasıl yakaladın canlı böceği, nasıl tuttun da ağzına attın be çocuk!
 
Ben 1 yaşına kadar sürecek diye biliyordum bu oral dönemi. Ege 1 yaşını geçti, şu an 14,5 aylık ama hala her bulduğu ağzında! Parka gidiyoruz, çimleri koparıp ağzına atıyor, yere eğiliyor bulduğu taş toprak ne varsa ağzına atmaya çalışıyor. Her eline attığını engellemek, elinden almak, "cıs" veya "e pis" demek istemiyorum. Hem merakını gidersin, öğrensin diye (eline verince bakıp çabuk atıyor, elinden alırsam, yasaklarsam kıymetli oluyor o zaman illa ki almak istiyor tutturuyor), hem de kirlensin diye! Evet, evet kirlensin diye :) Birazcık mikrop alsın, artık yaşını geçti nasıl olsa, aşılarının büyük çoğunluğu tamamlandı. Çok çok pis birşey olmadıktan sonra, hayvan pisliği gibi (sahilde köpekler çok olduğu için -sahipli köpeklerin sahipleri temizliyor ama onlarla birlikte oynayan sokak köpeklerinin pisliğini kimse almıyor!) ya da insanların yere attığı (!) sigara izmaritleri gibi, yerden bişeyler alıp evirip çevirmesine ses etmiyorum. Ama ağzına götürdüğü anda elimle engelleyip "hayır" diyorum. Yine de birkaç kez daha ağzına atmayı deniyor. Acaba annemin bir boşluğunu yakalar mıyım diye, uyanık.
 
Ne zaman bitecek bu oral dönem yahu, vallahi yoruldum. Sürekli gözüm Ege'nin üzerinde, özellikle dışardayken. Evin içinde ağzına atabileceği daha az tehlikeli şey var ama sokaklar çok fena. E dışarıya çıkarmadan da olmaz. Herşeyde müdahaleci bir anne olmak da istemiyorum. Sadece şu oral dönem bir an önce bitsin istiyorum :)

9 yorum:

  1. 18 ay :) Ortalama. Kolay gelsin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi ya... 3 ayımız daha var desene. Neyse napalım katlancaz ;)

      Sil
  2. Evet, ortalama 1,5 yas de sen ona :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar dayandık 3 ay daha dayanırız. Hayır, böcek falan atmasa ağzına sorun diil :)

      Sil
  3. Daha bizim 1 seneden fazla varmış ya, öğrenmesem iyiydi :))

    YanıtlaSil
  4. Merhaba aradan baya zaman gecmis ne zaman bitti tam olarak suan ayni durumdan muzdaribiz 😆

    YanıtlaSil
  5. Aynen valla bendr biktim artk evin icinde bagir cagir geziyorum bazen usandim yani bitsin artik bu donem...

    YanıtlaSil
  6. 21 aylik hala oral donem bitmedi. Artik ilgi cekmek icin yapıyor. Tepki vermiyorum görmemezlikten geliyorum ama evimde kediler kuşlar var. Onlarin tüylerini yiyor. Ne yapacağımı şaşırdım. Ne zaman bitecek bu dönem 😭

    YanıtlaSil