Lilypie Fourth Birthday tickers

18 Eylül 2014 Perşembe

Ondördüncü Ay

Ege'nin hayatında on dördüncü ay geldi çattı (Hatta geçti bile). İnanılmaz derecede hareketli, kıpır kıpır bir ay geçti. Gelişimi gözle görülür bir şekildeydi. Hem fiziksel büyüme, hem dil gelişimi, hem de yeteneklerinin geliştiği bir ay oldu.

O kadar kıpır kıpır, o kadar yerinde bir saniye durmayan bir çocuk ki, yemesi normal olduğu halde ben kesin kilo vermiştir diyordum. Yedikleri ancak harcadığı enerjiyi karşılıyor çünkü. Ama bugün, hazır izinliyken sağlık ocağına götürüp ölçümlerini yaptırayım dedim. Oğluş 80 cm ve 11.100 gram olmuş! Yani 2 ayda 800 gr almış. Bence epey iyi bir artış.

Dil gelişimi de bayağı iyiydi Ege'nin bu ay. Bazılarını bilinçli, bazılarını bilinçsiz söylese de, epey kelimesi var :) Söylediği kelimeler:

Baba
Anni-anneeaaa-ınniiii
Dede
Mama
Kuş: Gerçek anlamıyla kuş :) Ama tabii bir de sabah günaydın niyetine, gün içinde merhaba niyetine, bir şey gördüğünde sevinme sesi olarak, bazen de canı istediği herhangi başka birşey için 'kuşşşş' diyebiliyor. Bazen köpeklere bile bakıp kuşşşş diyor.
Hovhovvv : Havhav=Köpek
Diş
Kız-Gız-Gıs: Bunu bazen bakıcısına diyormuş, bize hiç demedi.
Eggeeee : Ege :)
Diiizi : Teyze
Ateşşşş : Kuzeninin adı Ateş ama bunu bilnçli söylediğini hiç sanmıyorum :)
Ayşeeee: Ege'nin Ayşe isimli bir tanıdığı yok yakınında (yani bir kuzenimiz var ama henüz tanışmadılar) bu ismi tesadüfen söyledi çünkü çıkarabildiği sesleri içeren bir isim. Yine de çok sevimli söylüyor :)

 
Dördüncü dişi çıktı nihayet. Üst ön-sağ. Böylece rahatça ısırıp rahatça kemirebilecek oğlum. Bi de azılar çıksa da güzel güzel çiğneyebilse, daha ne ister? ;) Üst orta dişlerin her iki yanları kabardı biraz. Ama henüz patlak vermedi. Son günlerdeki huysuzluğunu, iştahsızlığını (Ege'de hiç alışkın değilim doğrusu, yemeğe saldıran bir bebek olmadı hiçbir zaman ama iştahsız da değildir normalde) bu dişe ve de "wonder weeks"de yer alan büyüme atağına bağlıyorum. Hatta dişler bile bu büyüme atağının bir sonucu olabilir.
 
Ayaklarını doğduğundan beri hiçbir zaman asla sabit tutmaz, özellikle emerken falan bileklerinden hızlıca döndürüp dururdu. Bunun videosunu çekelim dedik ama bir türlü beceremedik. Ne zaman elimize kamera alsak Ege'nin bütün dikkati dağılıyor ve kameraya bakıp hiçbir şey yapmıyor/söylemiyor. Kamerayı göstermemeyi de bir türlü beceremedik doğrusu. Nereye saklansak görüyor. O yüzden buraya anlatayım dedim. Bu ay, bu ayak/bilek döndürmelerini son derece azalttı. Neden yapıyordu ve şimdi neden azalttı hiçbir fikrim yok. Doktora sormak da aklıma gelmedi doğrusu.
 
İşte şimdilik Ege'den haberler bu kadar. 15.ayda neler olacak merak içindeyim. Ne çabuk büyüyor bu çocuklar yahu! Ne zaman bir yaşını geçti de, 14 ay 15 aylardan bahseder oldum?.... #zalimsinzaman



4 yorum:

  1. ayşe benim ilk adım!!!! beni sölüyo çocuk beni!!!!! seni yerim ege'mmm! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla kuzen Ayşe diycek ben, sen diyosun ben, ben bilemedim ne desem :) İkinizi de görmedi ki çocuk, hanginizi önce görürse o olsun. Hadi bakalım bir piyango başlatıyorum, İzmir'e gelin anacııııım :)

      Sil
  2. Ben gizli gizli öğretmiştim ona :))

    YanıtlaSil