Lilypie Fourth Birthday tickers

31 Aralık 2013 Salı

Alerjik Gebeler! Siz de ilaçsız nefes alabilirsiniz

Çocukluğumdan beri alerjik bir insanım. Yemediğim iğne, içmediğim ilaç kalmadı. Konu hakkında uzman doktor kadar bilgi sahibiyim neredeyse. Gebeliği düşünmeye başladığımda doktoruma sordum tabii, ama rutinde içtiğim ilacı (gebe olduğumu anlayıncaya kadar içmiş olabileceğim için) hemen bırakmam gerektiğini, gebelik boyunca ve emzirirken de ilacı kullanmamam gerektiğini söyledi.

Bu benim için eziyet demekti. Çantama cüzdan koymayı unutsam ilacımı koymayı unutmazdım, anlayın yani. İlaçsız kalarak alerji dönemim nasıl geçecekti? Doktorum, gebeliğin hormonlarından ötürü alerjimin (gebelik süresince tabii) %33 ihtimalle geçebileceğini, %33 ihtimalle de aynı kalabileceğini söylemişti. Kalan %33'lük kısıma girmek istemiyordum, ya daha da kötü olursaydım? Ama neyse ki şanslı %33'lük kısma girdim, ve sadece bir kez nezle oldum (sanırım soğuk algınlığıydı, belki alerji sayılmazdı bile).
 
Hala alerji ilacımı almıyorum emzirdiğim için. Ama güzel bir şey keşfettim: Breathe Right burun bantları. İlaç içermediği için gebelikte ve emzirirken gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Nezleyi geçirmek için değil elbette ama geceleri burnunuz tıkanıp nefes alamadığınızda sık sık uyanır, bütün gece boğazınız kuruduğu için sabah uyandığınızda boğaz ağrısı yaşar ve dudaklarınız kuruduğu için çatlak dudaklarla eziyet çeker misiniz? Hah, işte bu burun bantları hafif tıkanmalarda daha rahat nefes almanızı sağlayarak en azından sabaha boğaz ağrısıyla uyanmanızı engelliyor. Nefes alamadığınız için, zaten uykunun çok kıymetli olduğu bu dönemde uyanmadan uyumanıza yardım ediyor. Yaşasın ilaçsız nefes aldıran burun bantları :) Yıllardır neredeydiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder