Lilypie Fourth Birthday tickers

22 Ekim 2013 Salı

Biberon sorunsalı (?)

 Ege, doğduktan sonra sütüm onu doyuramadığı için, ilk 2 hafta kaşıkla, sonra 2,5 aylık olana kadar da biberon ile mama takviyesi aldı. İlk zamanlarda her emmeden sonra mama takviyesi yapıyorduk ve memeden sonra biberona resmen 'saldırıyordu'. Mamadan kestikten sonra bir süre daha, gece yatmasından önce (memeden sonra) biberon ile bir gün öncesinde sağdığım sütümü vermeye devam ettim. Gayet sorunsuz bir şekilde hem emiyor hem biberonu alıyordu. Ne zaman ki, benim sütüm artıp emdiği ona yetmeye ve biberona gerek kalmadan doymaya, uyumaya başladı, o zaman biberonu da kesmiş oldum.
 
Buna ne kadar sorun denir, denebilir mi bilmiyorum. Tam emin değilim. Ege artık biberonu almıyor! Biberondan içmeyi unutacağı hiç aklıma gelmemişti doğrusu. Bunu da geçen gün öğrenmiş olduk. Doğum iznim bittiği için işe gidip 1 günlüğüne işbaşı yapmam ve diğer izin durumumu görüşmem gerekiyordu. Sabah emzirip çıktım, öğlen 12'de evdeydim. Aradaki 4 saatte içmesi için dondurduğum sütlerden 4 poşet çıkardım ve yarım gün bakması için rica ettiğim tanıdığa ve babasına bıraktım. (Eşim, işlerini evden yönetecek şekilde ayarlamıştı ama annesi hastanede olduğu için acil bir durumda evden çıkması gerekebilir diye tanıdığı ayarladım, yani evet evde 2 kişi vardı Ege'ye bakmak için)
 
Normalde Ege'nin ben yokken 2-3 kez emmek istemesi ve çözdürdüğüm toplam 400 cc sütü bitirmesi gerekirdi. Fakat durum öyle olmamış. Ege acıkınca ve mızıklamaya başlayınca biberonu vermişler. Ne babası, ne bakan teyzemiz biberonu vermeyi başaramamış. Ege uzun bir süre ağladıktan sonra mecbur kalmış biberonu almaya. İşin kötüsü karnını doyurmamış, sadece aşırı açlığını giderecek kadar içmiş biberondan anladığım kadarıyla. Çünkü eve geldiğimde sadece çözdürdüğüm sütün yarısını bitirmiş ve karnı iyi doymadığı için uyuma girişimleri 2 kez 15+15 dakika ile sınırlı kalmış olduğunu öğrendim. Eve gelir gelmez kucağıma aldım ve emzirdim. Çocuğum nasıl mutlu oldu anlatamam. Sonra da biraz ağladı kucağımda. Sanırım onu bıraktığım ve emzirmediğim için bana biraz kızmıştı. E ufak çaplı bir travma yaşamış olabilir tabii... Düşünsenize o ana kadar her acıktığında meme anında yanındaydı, fakat birdenbire acıktığı halde biberon geliyor, ağladığı, çok ağladığı halde meme gelmiyor!
 
Çok üzüldüm tabii. Hem bebeğime o 4 saatlik travmayı yaşattığım için. Hem açlıktan o kadar çok ağladığı için. Hem biberonu unutmuş olduğu için. Hem de çözdürdüğüm ve içemediği kalan 200 cc anne sütünü çöpe atmak zorunda kaldığım için (dondurulup çözdürülen anne sütü maksimum 24 saat buzdolabında saklanabiliyor, sonra içindeki besleyici değerler, antikorlar öldüğü için faydasız bir sıvı haline geliyor). Bakıcı tanıdığımızın ve eşimin biberonla içirmeyi beceremediği düşünülmesin, sonra "sütler boşa gitmesin, ben de memedekini yine sağıp dondururum" diye düşündüğümden ben de biberonla beslemeye çalıştım, hatta memenin üzerine dayayıp vermeye de çalıştım ama maksimum 40 cc kadar içip ilk açlığını (ya da susuzluğunu diyebiliriz) giderdikten sonra kesinlikle ağzına sokmadı biberonu. Ağladı, mızmızlandı, bağırdı. Zaten o ilk yudumları içerken de ağlaya ağlaya, bağıra bağıra içmişti. Gözlerime "meme isterim" diye bakınca ben tabii ki dayanamadım ve "aman ne yapayım, atarım kalan sütleri, bebeğimden kıymetli mi, ağlatmaya değer mi" diyerek biberonu kaldırdım ve emzirdim. Ege de mutlu mesut emdi emdi emdi, ve kucağımda 2,5 saatlik harika bir uykuya daldı.
 
Şimdi, şu açıdan düşününce sorun yok; Ege emdikçe sütüm gelecek, sağmakla pompayla sütün devam ettirilmesinin zor olduğunu duyuyor ve okuyorum (pompa bebek çenesi kadar kuvvetli ve çok ememediğinden). Sütün devamı ve çokluğu için Ege'nin emmeyi sevmesi süper! Ama bu şu demek oluyor ki, benden 2 saatten uzun ayrı kalamayacak. Gerçi işe gittiğim için mecbur kaldım ayrılmaya, yoksa benim de hiç işime gelmez ayrılmak. Uyurken bile özlüyorum :) Eh 3 aylık oldu artık büyüdü de... Artık her gittiğim yere beraberimde götürebilirim. Dolayısıyla biberona bir daha mecbur kalmayabilir (ben işbaşı yapıncaya kadar). E işbaşı yaptığımda da 6 aylık olacağı için (yıllık izinlerim dahil olmak üzere mümkün olan tüm izinlerimi kullanıyorum, sağolsun yöneticilerim izin verdiler), katı gıdaya başlamış olacağız. O zamana kadar tekrar bir şekilde biberona alıştırırım gibi geliyor. Bilemedim yani, bu bir sorun mu değil mi... Ama eğer 6 aylık olduğunda, ben işe başlayınca da biberona alışmazsa ve kesinlikle kabul etmezse, sağdığım sütleri nasıl içecek? İşte bu yüzden biraz endişelendim. Ama sonra bu meseleyi zamanı gelince düşünmeye erteledim, şimdiden düşünüp de endişe yapmanın gereği yok sanki... Bebeğimle bir 3 ay daha yapışık yaşamaya devam :) Benim de çoook işime geliyor doğrusu, memede uyutmak bile! Onun o kokusu yok mu...herşeye değer! Ben daha önce niye yaşıyor muşum, inanın bilmiyorum :)

2 yorum:

  1. Merhaba,

    Hamilelere söylenmemesi gereken 10 şey post'unuzu kocaman gülümseme ile okudum. Ben de 7. aydayım. Emzirme hepimizin kafasındaki soru işaretlerinden, şurada oldukça faydalı bilgiler buldum ben...
    http://www.cocukgelisimi.com/bebeklerde-emzirme-duzeni-nasil-olmalidir
    http://www.cocukgelisimi.com/sut-sagma-teknikleri
    http://www.cocukgelisimi.com/emzirme-problemleri-nelerdir
    http://www.cocukgelisimi.com/bebegim-yeterince-emiyor-mu

    Sonuçta her anne kendi çocuğunu en iyi kendisi tanır... Size ne doğru geliyorsa öyle devam edin bence..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle size sağlıklı ve çok keyifli bir gebelik diliyorum o halde :)

      Bilgiler için teşekkürler, hala bu konuda her bulduğumu okumaya çalışıyorum. Şimdilik emzirmeye devam edeceğim ama işe başlayınca sağıp bıraktığım sütleri biberonla içmek zorunda. O yüzden biraz biberona tekrar alıştırsam (günde 1 kere filan) iyi olur. Aslında memeden kopmasın diye hala tek delikli yenidoğan emzikli biberondan veriyordum, onu artık ayına uygun 3 delikli emzikle değiştirirsem belki mecbur kaldığımız zamanlarda alır....

      Sil