Lilypie Fourth Birthday tickers

23 Ekim 2013 Çarşamba

Hamilelere söylenmemesi gereken 10 şey

  1. "Göbeğin de amma büyük, ikiz olmadığına emin misin?" Zaten hayatında ilk defa böyle bir göbeğe sahip olan ve bunun şaşkınlığını yaşayan, kendini şişman ve çirkin hisseden kadına, -olmadığı halde- ikiz taşır kadar büyük göbeği olduğunun söylenmesi duygusal şiddet değil de nedir? Şirin mi olduğunuzu sanıyorsunuz?  
  2. "Bunlar son iyi günlerin, kıymetini bil" Allah Allah, size soracaktık sanki! Sanki hiçbir anne adayı, doğumdan sonra hayatının değişeceğini bilmiyor! Yahu oradan gerizekalı gibi mi görünüyoruz?
  3. "Bol bol uyu, doğumdan sonra uyuyamayacaksın" Her hamile, bebekli hayatın zor olduğunu bilir ve bunu bilerek bebek ister zaten. Bir bebeğin de yetişkin insan gibi gece 10 saat deliksiz uyku uyumayacağını bilir. Aynı sizin bildiğiniz gibi! Üstelik uykunun depolanabilen bir şey olmadığını da bilir, sizin aksinize. Bu sözleriniz hiç yardımcı olmuyor inanın.
  4. Bebeğiyle ilgili gelişmeleri paylaşan hamileye "Senin de her lafın bebek, başka konun yok mu konuşacak?" Bir anne adayını kıracak daha kötü bir cümle bilmiyorum. Herkes sohbet esnasında kendi ilgi alanlarından bahsedebilir. Kimisi futbol maçında hakemin kötülüğünü anlatırken, kimisi Akdeniz ve Ege'de yapılan tüplü dalışların farklarından bahsederken, bir hamilenin de o anda hayatında yaşadığı en büyük değişimden, en büyük mucizeden ve en büyük heyecandan bahsetmesi kaçınılmazdır. Yadırgamayınız. Eğer hamile kişi gerçekten arkadaşınızsa onun heyecanına ortak olmak ilişkinizi kuvvetlendirir (tabii bunu istiyorsanız). Zaten hepi topu 9 ay sürüyor, ilk 4 ayı fiziksel zorluklarla geçtiğinden hamile kişinin konuşmaya mecali olmayacağından, dayanmanız gereken sohbet süresi 5 ay civarı. Eh, arkadaşınıza çok görmeyin bu süreyi.
  5. Haklı sebeplerle sinirlenen veya sinirlenmeden sadece negatif durum tespiti yapan hamileye "Ay sen stres yapma, bak bebeğin anlar, o da stresli olur sonra" Yahu stres yaptırmayın o zaman! Ya da stres yaptığımı ne biliyorsun, belki benim içim çok rahat, sadece durum tespiti yapıyorum?
  6. Konulacak ismi sorup sonra da hangi isim olursa olsun "hıımm, yaa, ......demiş gibi, hoş değil, bence ismi ...... olsun". Fikrinizi sormuyoruz ki. Bebeğin ismine anneyle baba karar verir, size düşen saygı göstermektir.
  7. Bebeğin adı sorulduğunda beyan edilen saçma yorumlardan sıkılıp yorulup, ismine henüz karar vermediklerini söyleyen hamileye, "Bu bebek de isimsiz kalacak, artık doğup büyüyünce kendi karar verir ismine". Belki karar verildi de, yorum duymak istemediği için size söylemek istemiyordur, ne dersiniz?
  8. "Ayy hiç kilo almamışsın sen, göbeğin çok küçük, bebek beslenemiyor mu acaba?" Her hamilenin göbeği farklı olur. Büyük ya da küçük olması, bebeğin kilosunu ya da beslenip beslenemediğini dışardan size göstermez. Zaten bebeğin büyüdüğü yer esasen rahim içi, bildiğiniz gibi!
  9. 6-7-8 aylık hamileye "Ayy çok kilo almışsın, şimdi doğuracakmışsın gibi duruyor valla! Hemen burda doğurma da!" Zaten kilo almış olmak, her kadını olduğu gibi hamile kadını da sıkıyor. Bunu bir de sizden duymaya ihtiyacı yok! Moral bozmak yerine azıcık çenenizi tutuverin bi zahmet!
  10. Son olarak, kesinlikle ama kesinlikle söylenmemesi gereken bir şey daha var. Bu gerçekten her hamilenin sinirlerini ve moralini bozacak bir şey. Çünkü kimbilir hangi zorluklarla hamile kalmayı başarmış, hayatının 9 ayını bu bebeği/bebekleri taşımaya adamış, onun sağlıkla dünyaya gelmesi için kendi hayatından fedakarlıklar eden ve herşeyin yolunda gitmesi için uyanık olduğu her dakika dua eden birine asla söylenmeyecek şeydir bu: "Aaa göbeğin iyice düşmüş, erken doğuracaksın galiba". Bu cümle bana her söylendiğinde "Hayır göbeğim düşmedi, gayet de normal, erken filan da doğurmayacağım, doktorum sorun yok diyor!" diye çığlık atmak istiyordum. Ama çığlık atamıyorsunuz tabii, yoksa hemen size hormonlarından ötürü kafayı yemiş delinin teki gözüyle bakılır ve arkanızdan hemen "sanki dünyadaki tek hamile kendisi! ne sanıyor kendini?" dedikoduları döner. Ben "Yok hayır düşmedi herşey normal, Allah korusun, erken değil normal zamanında bekliyoruz inşallah!" filan diyordum. İçimden de "Allah'ım sen koru bu kıskanç kadının dilinden, bebeğim erken doğmasın!" diyordum. Evet, genelde bu cümleyi hep kadınlar kuruyor maalesef!

4 yorum:

  1. çok doğru bi tespit valla, çoğu madde aklımdan geçenleri yansıtıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke biraz daha duyarlı olsa insanlarımız. En azından kadınların daha duyarlı olmasını bekliyor insan. Az sayıda duyarlı insanla idare ediyoruz artık...

      Sil
  2. Merhabalar,
    Blogcu Annede hamilelik günlüklerinizi takip etmiştim ama blogla henüz bugün tanıştım; yazıları da bir solukta okudum :) Hamilelere söylenmemesi gereken 10 şeyin tamamına içtenlikle katılıyorum. "Bunlar iyi günlerin" diyenlere de ayrıca sevgilerimi(!) gönderiyorum..
    Okuduklarımdan çok mutlu oldum çünkü sizde de "çocuklu hayat zor olabilir ama biz zaten bunu kendimiz istememiş miydik?" gibi bir yaklaşım var.(ya da ben öyle anladım)
    "Mutlu anne mutlu bebek" gerçekten de. Ben de izne o yüzden erken ayrıldım, işyerindeki gerginliklerin bebeğimizi kötü etkilediğini düşünmüştük.
    Ege'nin güzel maceralarını keyifle okumaya devam edeceğiz. Teşekkürler, sevgiler, Esra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Öncelikle hoşgeldiniz :) Blogcuanne'de de kendi blogumda da beni takip etmenize çok sevindim.
      Hem hayatına bir çocuk dahil edip hem de sürekli olarak sadece şikayet edenleri hiç anlamıyorum gerçekten. Tamam bu uzun ve zor bir yol, bazen bunalabilir insan. Ama düşününce, bu hayatımda yaptığım kesinlikle ennn güzel şey. Hayattaki rollerimin içinde en çok anne olmayı sevdim ben.
      Bu sıralar işe başladığım için yoğunluk arttı sık sık yazamıyorum ama telafi edeceğim. Takip etmeye devam edin ;)

      Sil