Lilypie Fourth Birthday tickers

7 Nisan 2015 Salı

Günün Menüsü #5 ve #6

Ege için yapılan bir yemeği, o gün akşam ve ertesi gün öğlen yiyor. Genelde ikinci güne kalan bir yemek vermemeye çalışıyorum mecbur kalmadıkça. Taze yediriyorum. Ondan artan yemekleri biz yiyoruz :) Balığı sade yemeyi sevmediği için balık çorbası şeklinde yediriyorum. Misal karnabaharı da öyle. Bazı şeylerin formunu değiştirerek yedirebiliyorum. Bir sebzeyi bi şekilde yemediyse başka şekilde pişirerek deniyorum. Yine de yemiyorsa ısrar etmiyorum, demek ki sevmiyor çocuk o sebzeyi, ne var yani.

Genelde sebze yemeklerinin içine (çoğunlukla kuzu) kıyma koyuyorum böylece hem et hem sebze ihtiyacını tek öğünde almış oluyor. Her öğünde iki çeşit yemek yapmamın sebebi de, eğer bir yemeği sevmez yemezse, elimizde ikinci bir alternatif olsun diye. Önceden tek çeşit yemek yapıyordum fakat Ege tükürüp yemeyince, aç kalıyordu, bu sefer acilen yeni birşeyler yapmam gerekiyordu ki, hem benim elim ayağıma dolaşıyordu acil yapayım diye, hem de Ege açlıktan kan şekeri dibe düşmüş şekilde çığlık kıyamet ortalığı katıyordu. Bu sebeple hemen 2 çeşit yemek pişirmeye geçtik. Severse ikisini de yiyor, sevmezse en azından birini yiyor.

EGE'NİN DÜNKÜ MENÜSÜ:

Öğlen:
  • Kereviz çorbası
  • Kıymalı semizotu
  • Yoğurt

  •  
    İkindi:
    • Elma

    Akşam:
    • Kıymalı semizotu
    • Brüksel lahanası yemeği (havuçlu, patatesli)
    • Yoğurt


    EGE'NİN BUGÜNKÜ MENÜSÜ:

    Öğlen:
  • Balkabağı çorbası (et sulu)
  • Brüksel lahanası yemeği (havuçlu, patatesli)
  • Yoğurt

  • İkindi:
    • Muz

    Akşam:
    • Balkabağı çorbası (et sulu)
    • Enginar yemeği
    • Sever ise, kuzu etli şevketibostan tattırmayı düşünüyorum :)
    • Yoğurt

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder