Lilypie Fourth Birthday tickers

28 Temmuz 2015 Salı

Yeni doğum yapan kişiye ne hediye alınır?

Eskiden beri, yeni doğum yapmış anne arkadaşlarıma ne alacağımı bilemezdim. Bazen çok fazla seçenek var gibi görünüyor, bazen o çok seçenek, işe yarar ve kullanışlı aynı zamanda farklı bir şey alma isteğinden dolayı azalıveriyor. 

Anne olmadan önce ne alınacağını bilmiyordum o yüzden saçma şeyler aldığım da olmuştur. Anne olduktan sonra ise, insan herşeyi almak istiyor arkadaşına, hele de kendi kullanıp memnun kaldığı şeylerden. Ama bu sefer de, “ben kullandım ama acaba o kullanır mı sever mi” diye endişeleri oluyor. Liste o kadar uzuyor ki, ne alacağımı bazen şaşırıp karar veremiyorum. Benim gibi olanlar varsa diye bir liste yapayım dedim. İlerde de bazen buradan bakıp bir seçimde bulunabilirim. Tabii büyük kalemleri “aile zaten almıştır” düşüncesi ile listeye eklemedim.




BEBEK İÇİN:

· Çıtçıtlı badi seti (5’li 7’li falan. Bana gelen hediyeler içinde en çok işime yarayanlardan biriydi)

· Mama/anne sütü kapları (Avent’in via kap veya gurme kap dediklerinden. Cidden işe yarar bir şey ben hala kullanıyorum. Hiç olmadı Ege’nin eline kırılmaz bardak olarak veriyorum.)

· Sling (Wrap sling tercihimdir)

· Kundak (Esnek, modern kundaklardan)

· Bebek kitapları (hani şu kumaş kitaplardan, bebeklerin ilgisini çekebilecek, renkli renkli)

· Bebek oyun kartları (tercihim Edukids’in “Bebeğimin İlk Oyun Kartları”)

· Birkaç paket bebek bezi (bunun süslü olanları da var hatta, pasta şeklinde düzenlenmiş)

· Bebeğin kolay uyuması ve ağlarken sakinleştirmesi için bebek müzikleri veya doğal sesler olan CD (kolik CD’si diye de geçiyor)

· “Bebeğimin ilk yılı” benzeri isimlerle satılan günce-defterler

· Kıyafet

· Uyku tulumu (2-2,5 tog’luk ayak kısmı kapalı olan tulumlar çok kullanışlı)

· Çıngıraklı oyuncak veya birkaç ay sonra kullansın diye diş kaşıma oyuncakları :)

· Mama önlüğü / Salya fuları

· Uyku arkadaşı olabilecek nitelikte yumuşak, mini-battaniye tipi oyuncaklar





ANNE İÇİN:

· Süt artırıcılardan güzel bir sepet (bitki çayları, malt içecekleri, incir, ceviz, kuru kayısı vs)

· Bebek bakım kitapları

· Bunalan anneyi konudan uzaklaştıracak çıtır romanlar (güncel çok satanlar listesinden olabilir, eski bir aşk romanı olabilir, yeter ki anneyi iyi hissettirecek bir şey olsun)





Ayrıca çiftin/annenin yakın arkadaşı ve bebek bakımı konusunda deneyimliyseniz, birkaç saatliğine bebek bakımı hediyesi de, lohusa için çok makbule geçer. Karı-koca olarak biraz başbaşa kalmalarına, gezmelerine veya uyumalarına fırsat tanırsanız sizden iyisi olmaz (özellikle de ailesi aynı şehirde yaşamayanlar için). Hatta belki bir de konser bileti iliştirirseniz bu hediyenin ucuna, tadından yenmez ;)





Bir de, son olarak, yeni anneye çiçek almayınız. Çiçek hem hiçbir işe yaramaz ama çok para verilir, hem de polenleri bebeği rahatsız edeceğinden siz evden çıkar çıkmaz anne tarafından balkona çıkarılır ve orada kalır.


8 yorum:

  1. valla ben bez alıyorum adaş en faydalı hediye o :) e bi de altın taktın mı ooo fıstık fındık :)))))

    YanıtlaSil
  2. Anneye hediye olarak happy milk emzirme tişörtleri de süper oluyor :) Ben kendim için kullanmakta cok geç kaldım, şimdiyse iyiki almışım diyorum ve çevremdeki hamilelere alıyorum/öneriyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da iyi fikir. Ama arkadaşımın ondan vardı. Ya önceden sordum tabii her şeyi, neyi sorsam var dedi. Sonunda bez aldım. Onun fazlası her zaman lazım sonuçta :) Sağol fikir için

      Sil
  3. bebek bezi. ayına uygun olanından tabii. bize geldiğinde pek sevimiştim. bir de para vermek istemeyeceğin süslü püslü şeyleri birileri almışsa pek hora geçiyor. ve altın takana da takma demem:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bez en işe yarar hediyelerden biri bence de, ben de düşün taşın sonunda paket paket bezle gittim, pek sevindiler.

      Sil
  4. merhaba,
    ege'nin via cup'ları severek kullanmasına çok sevindik.
    sizi anne tecrübeleri paylaştığımız avent blogu www.hamileveanne.com'a bekleriz ara ara.
    slmlr,

    avent annesi müge

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar!
      Gebeliğimde ve yeni anneliğimde blogunuzu sıkça takip ediyordum, işe başlayınca blog okuma hızım azaldı tabii :( Ama tekrar ziyaret edeceğim elbette. Ben Avent ürünlerini çok severek kullandım/kullanıyorum. Ege hala emzik alıyor ve en çok avent'i sevdiği için onunla devam ediyoruz. Via kap'lar çoook kullanışlı iyi ki almışım, parasını sonuna kadar hakediyor. Önce işten sağdığım sütleri eve taşımada, sonra da ek gıdalarımızı gittiğimiz yerlere bizimle taşımada çok kullandım. Şimdi ise içine atıştırmalıklar koyuyorum, kısa yürüyüşlerde veya alışverişlerde çok işe yarıyor ;)

      Sevgiler!

      Sil