Lilypie Fourth Birthday tickers

15 Mart 2013 Cuma

Gebelik Günlüğü, 17.Hafta

Bu hafta pazartesi günü şirketimizin zorunlu kıldığı sağlık taramasından geçmek üzere organize sanayinin polikliniğine gittim. Tabii gitmeden önce şirket doktoruna uğradım ve doktor bana hangi testleri yaptırmam gerektiği, hangilerinden gebelikten ötürü muaf olduğumu gösterir bir liste verdi. O listeyle birlikte polikliniğe gittim ve odyometri testine girdim, sol kulağım sağa göre daha az duyuyor! (Hemşire bir şey söylemedi ama ben daha az duyduğumu hissettim). Hemogram yaptırdım, demir oranım 9,7 çıktı. Önceki yaptırdığımda 10,5 çıkmıştı ve doktorum sınırdasın ama bu değer daha da azalacak demişti zaten. Demir hapını almayı 20.haftaya kadar bekletmeyim en iyisi. Bir de tetanos aşısının ilk dozunu yaptırarak sağlık taramamı bitirdim. 1 ay sonra ikinci dozu, ondan 5 ay sonra da üçüncü ve son dozu vurdurmam gerektiğini söylediler. Doktorum ikinci dozdan bahsetti ama üçüncü dozdan bahsetmemişti. Onun zamanı geldiğinde yeni doğum yapmış ve emziriyor olacağım. Vurdurmam ne kadar doğru olur acaba bilmiyorum, bunu nasıl olsa doktorum söyleyecektir. Akciğer röntgeni ve EKG gibi diğer testlere girmedim tabii ki.

Bu hafta beslenmeme daha dikkat ettim. Haftada 2 akşam balık yedim, diğer zamanlarda da mutlaka etli sebze yemekleri. Öğün aralarında yoğurt ve meyve. Biraz da tahin-pekmez. Demir oranım düşük çıkınca Tolga tahin-pekmez almış, dayadı bana :)

Bebişim iyice büyüdüğünden olsa gerek, göbiş de iyice büyüdü. Bu hafta resmi olarak ilk hamile kıyafetimi aldım. Ayarlı beli olan ve hafif bir kot pantolon aldım. Muhtemelen iyice sıcaklar başlayıncaya kadar rahat giyerim. Çünkü şu an belini epey sıkıyorum ancak oluyor. Ama acayip rahat ettim, iyi ki almışım :)

17.hafta doldu ben hala bebişin hareketlerini hissedemedim. Belki 18. haftada hissederim diye heyecanla bekliyorum. 18.haftada doktor kontrolümüz var. Sanırım yine kilo almadım :( Ben güzel beslendiğimi düşünüyorum, o yüzden kilo olayını dert etmiyorum (zaten hiçbir zaman kolay kilo alabilen bir insan olmadım) ama umarım doktor da öyle düşünür. Hala çok enerjik bir havam yok ama önceki haftalardaki kadar da uyuşuk değildim bu hafta. Hatta Perşembe akşamı şirketin eğlencesine bile gittim. Dans bile ettik oğluşumla ve hatta tumba çaldık biraz :) Cumartesi de çarşı gezdim yağmurlu havaya rağmen. Benim için fena aktiviteler değil bunlar. Bakalım 18.haftada nasıl olacağım?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder