Lilypie Fourth Birthday tickers

15 Mart 2013 Cuma

Gebelik Günlüğü, 16.Hafta

Bu hafta doktor kontrolümüz vardı. Çok şükür yine çok güzel geçti. Herşey yolundaymış. Bebişimiz büyümüş, tam boyu 16 cm, ağırlığı 135 gram olmuş. Doktorumuz 2 hafta önce yapılan ikili testin sonuçlarını detaylıca anlattı ve ikiliye göre nispeten daha az hassas olan üçlü ve dörtlü testler ile yüksek risk içeren amniyosentezi yaptırmaya gerek duymadığını, fakat biz ille de yapılsın dersek riskleri bize ait olmak üzere yapılabileceğini söyledi. Ben de bu kadar titiz bir doktor bile gerek yok diyorsa gerek yoktur diye düşünüp “hayır yaptırmayalım” dedim. Zaten amniyosentez düşük riski taşıyan bir test şekli ve gerçekten gerek görülmedikçe yaptırılması gereksiz riskli. Ablamla da konuştuk, doğru karar verdiğimi vicdanen onaylatmak için ona da soruyorum herşeyi, o da ileriki haftalarda çok detaylı bir ultrason muayenesi daha olacağını, amniyosentezin %98 olasılıkla, bu detaylı ultrasonun da %90 olasılıkla sonuç verdiğini, yani sonuçların birbirine çok yakın olduğu için amniyosenteze gerek olmadığını söyledi. Üçlü ve dörtlü testler ise risksiz ama zaten hassasiyeti ikili teste göre daha azmış. Yani onları yaptırmaya da gerek yok.

Doktorum tetanoz aşısı yaptırmam gerektiğini, demir hapını almayı ise dilersem 20.haftaya kadar erteleyebileceğimi söyledi. Hala ara ara mide bulantılarım olduğu için biraz ertelemeye karar verdim ben de. Tetanoz aşısını ise şirket sorumlusu (iş güvenliği-işçi sağlığı) ile görüştüm ve şirket üstlenecek. Organize sanayinin polikliniğinde yaptıracağım.

Ayrıca göbeğime bir şeyler sürmeye başlamamı söyledi ama ben zaten badem yağını kullanıyorum. Bir de ben bebeğin hareketlerini hissetmeye başlayana kadar 2 haftada 1 görmeye devam edeceğini, hissetmeye başladıktan sonra ise 3-4 haftada 1 sıklığa düşüreceğimizi söyledi.

Pazar günü başlayan ve pazartesi-salı da devam eden, tıkanıklıkla birlikte bir burun akıntım vardı ve sağ gözüm çook akıyordu. Onun dışında kendimi çok iyi hissediyordum. Bunları söyleyince yarım alerji hapını almamı eğer alerji ise geçeceğini, değil ise yarım sabah, yarım akşam olmak üzere günde bir doz thylolhot almamı söyledi. 2 yarım alerji hapından sonra burun ve göz akıntım normale döndü, demek ki alerjiymiş, grip olmadığıma çok sevindim.

Doktorumuzu sevmeye başladım, ilk günlerdeki o sert ve olumsuz yapısı kayboldu, gayet yumuşak ve sevecen davranmaya başladı. Hala riskleri bir bir sıralıyor tabii. E ama o da görevi, ne yapsın?

Bu hafta nihayet 1 kilo almışım, doktordan azar işitmedim :) Fakat hamileliğe başladığım kilodan 1 kilo değil, bir ara kilo vermiştim işte o kilonun üzerine 1 kilo almışım. Yani başlangıç kilomun üzerinde sadece 300 gr eklemişim. Olsun bu da bir şeydir.

2.trimester’a girmiş olmama rağmen o enerjik hal bana henüz uğramadı. Aksine son derece yorgun ve uykulu hissediyorum hala kendimi. Her bulduğum fırsatta uyuyorum. Hafta sonumu evden hiç çıkmadan ve neredeyse sürekli uyuyarak geçirdim. Bakalım önümüzdeki hafta düzelecek miyim?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder