Lilypie Fourth Birthday tickers

29 Ağustos 2013 Perşembe

Yeni Bebek Taşıma Trendi: Sling

Yabancılar "Baby wearing" diyorlarmış, yani bebeğinizi giyinmek. Evet evet yanlış okumadınız, bebeğinizi üzerinize giyiyorsunuz! Bir güzel sarıp sarmalıyorsunuz kendinize :)
 
Gebelik dönemi bildiğiniz gibi 3 ana dönemden ibaret. Üçer aylık bu dönemlere 1. 2. ve 3. trimester deniyor. Doğumdan sonraki ilk 3 ay da, 4.trimester olarak adlandırılıyor. Bir nevi, gebeliğin son trimesteri gibi. Yani en azından bebek açısından öyle. Kendini hâlâ anne karnında sandığı bir dönemmiş dünyaya geldiği ilk 3 ay. Bu yüzden bebeklerimiz kucağımızda kendilerini çok daha rahat ve güvenli hissediyorlar. Sürekli kucağımızda olmak istemeleri, zaman zaman sadece kucağımızda sakinleşmeleri de bu yüzden. Fakat 3-5 kg'lık bir bebeği de gün boyu kucakta taşımak gerçekten zor. Üstelik çok bağlayıcı. Oturup kalkmak zor, elleriniz kollarınız dolu olduğundan herhangi bir şey yapmak daha da zor.
 
İşte burada devreye sling'ler giriyor. Ev içinde bile, Ege'yi yatağına yatıramadığım zamanlarda (yatırsam bile o saniye uyanıp ağladığı günlerde) sling kullanıyorum. Oturup kalkmak çok daha kolay olduğu gibi, eller boşta olduğundan kendime yiyecek birşeyler hazırlayıp yiyebiliyor, ortalığı toplayabiliyor, bulaşık makinesi bile doldurup boşaltabiliyorum.
 
Ayrıca dışarısı için de çok pratik bir taşıma aparatı sling. Kangurularda bebeklerin bacakları direkt olarak aşağıya sarktığı için, kalça çıkığı riskini artırıyormuş, bu yüzden tavsiye etmiyor doktorlar. Sling'lerde ise, bacaklar ayrık olarak anne vücuduna sarıldıkları için kalça çıkığına iyi bile gelebiliyor (Ege'de kalça çıkığı yok fakat sol kalçasının açısı darmış, bu yüzden çift bez kullanmamızı önerdi doktorumuz, bacakların ayrık durması gerekiyormuş. Bu bağlamda sling de bacakları ayrık tuttuğu için yararlı bile diyebiliriz.)

Ben 2 çeşit sling kullanıyorum. Aşağıdaki fotoğrafta klasik wrap sling görülüyor. Wrap sling'i 2 farklı şekilde bağlayabiliyorum. Kumaşın, bebeğin sırtını kaplayan enine kısmını fotoğraftaki gibi içe getirebiliyor, ya da en dışta olmasını sağlabiliyorum. Taşıma açısından bir farkları yok ama bağlamak açısından fotoğraftaki gibi olanı daha kolay.


Eğer önce sling'i bağlayıp sonra bebeği yerleştirmek isterseniz bebeğin sırtını kaplayan enine kısmı dışa gelecek şekilde bağlayabilirsiniz. Sonrasında omuzdaki parçaları indirip bebeği yerleştirip parçaları omuzlarınıza tekrar çıkarabilirsiniz. Ben en pratik bu şekilde yapabiliyorum. Eğer bebek uyanıksa ve önce bebeği kucağınıza alıp sonra sling'i takmak isterseniz, hemen sırtına sling'i sarıp sonra omuzlarınızdan geçirerek fotoğraftaki gibi bağlayabilirsiniz. Bunlar benim bağlama tercihlerim tabii ki, herkes kendi tercihini kendi oluşturabilir.
 
Bu sling'le sokağa çıktığımda o kadar ilgi çekti ki, mağazalardan çıkıp arkamdan koşturarak buna bakmak istedi insanlar. Yolda durdurup sordular. Markette alışverişi unuttular hem müşteriler hem kasiyerler :) Demek ki İzmir'de pek bilinen bir şey değilmiş sling, onu da anlamış oldum :)
 
Aşağıdaki sling ise yazlık sling denilen (ya da duş slingi) halka sling modeli. İlk bir ay hep bu slingi kullanmıştım. Kullanımı wrap slinge göre çok daha pratik. Daha önceden boyunu ayarlayıp bir düğüm atarak sabitleyebiliyorsunuz. Böylece her seferinde boy ayarıyla uğraşmanıza gerek kalmıyor. Bebeği hemen alıp (uyurken ya da uyanıkken) içine kolayca yerleştirebiliyorsunuz. İlk günlerde bebeği yerleştirirken annemin yardımına ihtiyaç duyuyordum, ben slingi açıyordum annem de bebeği yerleştiriyordu. Ama kısa sürede alıştım şimdi çok çabuk bir şekilde içine yerleştirip çıkarabiliyorum.  
 
 
 
Kumaşı terletmeyen delikli bir kumaş. Zaten ıslanabiliyor, denize havuza bu slingle girebilirsiniz (Duş slingi diye satılması bundan. Gerçi ben duşa bebekle giremem diye düşünüyorum, ayağım kayar bir şey olur diye korkarım. Şimdilik eşimin eve gelmesini ve bebeği devralmasını bekliyorum duşa girmek için) Bebeği terletmiyor, sıkmıyor. Ayrıca güneşli günlerde veya havada çok sayıda sinek böcek filan varsa, kumaşın bir kısmını yüzüne kapatabiliyorsunuz. Delikli kumaş olduğu için bebek hava alabiliyor, fakat güneşin ya da börtü böceğin yüzüne gelmesine engel olmuş oluyorsunuz (eşim bu slinge 'sineklik' diyor).
 
Bu slingi de iki şekilde kullanabiliyorum. Birincisi fotoğraftaki gibi bebeğin size komple sarıldığı pozisyonda. İkincisi ise beşikte yatar pozisyonda ya da emzirme pozisyonunda sanki kucağınızda tutar gibi. Fotoğraftaki pozisyonda uzun süreli yürümek daha kolay. Diğer pozisyonda ise kumaşı kapatsanız bile bebeğin nefes almasını engellemediğiniz için emzirebiliyorsunuz, o açıdan güzel. Denemişliğim var, ordan biliyorum.
 
İlk bir ay wrap slingi hiç denememiştim bile, sadece bu halka slingi kullanıyordum.  Doğum yaptığım hastaneye kontrole, sağlık ocağına ve babaanne ziyaretine bu sling'le gitmiştik. Gittiğimiz her doktor (hastanedeki diğer branş doktorları bile) bizi slingle görünce bayıldılar. Hele bebek doktorumuz "bu tam olması gereken ideal taşıma şekli ve aparatı, hep bununla taşıyın harika bir şey yapmışsınız" dedi. Yolda insanlar sordular, beğenilerini ilettiler ("keşke bizim zamanımızda da bunlardan olsaymış, puset hiç iyi değil" diyenler... "nereden aldınız, herkes bundan kullanmalı İzmir'de de satılsın" diyenler...). İzmir'de ben meşhur edeceğim anlaşılan :)
 
Yeni anneye ne hediye alayım diye düşünen insanlar varsa, bebeğe ellinci yüzüncü tulumunu almak yerine sling alabilirler. Emin olun ki daha çok işe yarayacaktır ve anne size minnettar kalacaktır :)


7 yorum:

  1. ya bende de var wrap sling ama nası bağlicamı unuttum! youtubedan video falan izlim..bi de ya bebek düşerse düzgün bağlayamazsam korkusu da var....

    bu arada adaşcım ben senin blogu takibe nası alcam? izleyiciler falan gibi bi yer yok sende?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatildeydik yeni döndük o yüzden geç cevaplıyorum adaşım. edinmeden ve kullanmadan önce ben de sanki sling'lerden bebek düşermiş gibi geliyordu ama göreceksin ki çok rahat, bebek de güvenle duruyor :)

      ben utanarak söylüyorum ki, blog sahibiyim ama internet ve teknolojiyle aram sıfır! hiç bilmiyorum o dediklerini nasıl yapacağımı. biz mailleşsek ya, sen bana öğretirsin hem ne güzel olur :)

      Sil
  2. Ben de bebek bekliyorm ve Sling konusunda kafam oldukça karışık.sıcak bir ülkeye afrikaya tasiniyoruz.terletmeyen bir şey almak istiyorum.bu isteğime en uygunu sanırım halka sling.ama uzun zamanda kullanmak istiyorum.bunun icin de en iyisi etap.bu durumda her ikisinden de mi almam gerek.bu da bizim bütçeyi aşacak gibi.siz nerden aldınız acaba?şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Öncelikle şimdiden hayırlı sağlıklı bir doğum dilerim size. Ben bebeği ve beni terleteceğini düşündüğüm Wrap sling'i yaz boyunca kullanmadım. Halka sling'imin kumaşı terletmeyen delikli bir kumaş olduğunda sıcak havalarda çok rahat ettik doğrusu. Ama Ege 2.aydan itibaren epey ağırlaştı ve tek omuzdan taşımalı halka sling'le taşımam çok zorlaştı (hatta taşıyamadığım için babası taşıyordu). Bugün Wrap sling'le sabah çıktık ve çok rahat taşıdım (ağırlık her 2 omuza, sırta ve bele eşit dağıldığı için). Ben her ikisini de almanızı tavsiye ederim ama illa ki sadece 1 tane alabilirim diyorsanız Wrap sling'i tercih edin bence. Daha uzun süre kullanabilirsiniz. www.tuniko.com ve www.babysling.com.tr adreslerine bakabilirsiniz. Şimdiden güle güle kullanın.

      Sil
  3. aaa ben bu yazıyı yeni gördüm :)
    sevgiler kocaman mocaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir deeee Hülya'nımcımdan aldığım Boba air var ilaveten :) Yaşasın slingler! Sevgiler benden :)

      Sil
  4. Merhabalar cicegi burnunda bi anne olarak, internette sling modelleri arastirirken size denk geldim :) ben de wrap sling aldim ama yazin kullanamayacagima karar verdim :( bahsettiginiz halka slingi nasil bulabilirim?, bi kac sey buldum ama onlarin da kumaslari kalin :(

    YanıtlaSil